Om utmaning, motivation & mål

Det är svårt. Svårt att bibehålla motivationen om målen man sätter upp för sig själv. Målen jag sätter upp för mig. Något jag lärt mig av erfarenhet. Så nu tänker jag pröva en ny taktik.

Det jag kommit fram till är att om man planerar för en vecka, så kan man halvväg genom veckan tänka: "Skit, jag börjar om på måndag." Planerar man för två veckor eller rentav en månad, ger man upp tidigt. Men nu tänkte jag testa en 10-dagar utmaning. Lagom med tid. Mer än en veckan, mindre än två.

Jag har från och med i morgon måndag bokat in:
  • 3 besök på gymmet för styrketräning
  • 5 promenader på olika lång tid
  • samt 2 vilodagar
Låter kanske som en del. Men börjar lätt med korta tider och få repetitioner.

Som belöning när jag klarar detta, för det ska jag göra(!), så blir det en nytoning av håret. Och som ytterligare morot har jag frågat mamma ifall vi inte kan åka till IKEA efter att jag klarar två utmaningar, dvs 20 dagar. Men en i taget nu...

Kommentarer
Postat av: amanda

okej :) vill med ha photoshop ^^)

2009-10-19 @ 16:20:44
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0