Jag har bestämt mig!

Drömmen jag skrev om för ett par dagar sedan har jag bestämt mig för att fullfölja.

Jag vill åka till USA som aupair!

Jag har pratat med flera personer som är/har vart iväg som jag vet om. Jag har följt en massa bloggar som handlar om ämnet samt kollat upp vilka agenturer som finns och vad de gör. Jag tog beslutet i morse och har preliminäranmält mig hos Skandinaviska Institutet (Aupair in America). Alla jag har pratat med har sagt; "Åk! Det är inget att tveka på! Du får ut så mycket av det." Och det är det som fått mig att ta mitt beslut. Även mamma håller med om att jag ska ta min chans och våga ta steget. Pappa vet jag inte vad han tycker riktigt, berättade för han vid frukosten idag och efter det har han inte sagt något. Kanske han tror att jag inte är seriös, precis som med Norge-planerna (vilket jag var seriös om, men att det aldrig blev av). Det är därför jag inte sa något till honom förrän idag då jag tog mitt beslut. För åka ska jag! That's it! Får bara hoppas på att de ringer imorgon och att jag kan börja med ansökan så att jag kan hitta en trevlig familj och förhoppningsvis komma iväg så fort som möjligt. Det återstår att se.



Kommentarer
Postat av: Ida

De låter som en bra plan! Man vill ju ändå inte riktigt binda sig med något jobb ännu. Och se sig runt omkring i världen är det ju inget fel på.

2008-10-19 @ 15:38:49
URL: http://vastkustensparla.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad kul att du har bestämt dig, tycker du gör helt rätt i att åka med skandinaviska institutet, de har varit hur bra som helst...kul att du tyckte det var kul att läsa...kan bara säga en sak om visumet, när du fått det kolla igenom det så att alla datum stämmer, även expired date, vilket är utgångsdatumet som jag bomma, hehe:P Lycka till!!

2008-10-19 @ 18:27:04
URL: http://erikasnilsson.blogg.se/
Postat av: emmy

hej! jag är jättenöjd med STS men det verkar som att du har bestämt dig för skandina.. och vad´jag har hört så ska de vara jättebra med så du behöver nog inte oroa dig. annars kan jag bara säga att åka som au pair är det bästa beslutet jag har tagit i hela mitt liv! :)

2008-10-21 @ 06:41:16
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0