Välkommen 2012!

Då var jul och nyår över, ett nytt år är här! Och jag är laddad för att ta tag i mitt liv igen. Efter ett par veckors allmänt vilande, både träningsmässigt och helt hämningslöst med maten, känner jag mig redo att ta upp jakten igen. Men denna gång med litet annat fokus...

Förut satsade jag hela tiden på att lyckas varje vecka, kämpa stenhårt och se resultat gärna snabbt. Men det är inte nyttigt. Stressen som skapas driver bara fram en ond spiral som gör det tråkigt och outhärdligt att leva med. Så sitter man plötsligt där med chipspåsen igen och ångesten är total... Och så håller det på...
Så detta året, eller rättare sagt denna gång, tänker jag fokusera annorlunda - balans! Träningen läggs upp vecka för vecka, med fokus på löpningen. Maten ska fokuseras på bra och näringsrika produkter, och utan förbud. Kvalitet framför kvantitet!
Vad vågen visar kommer inte ligga i mitt högsta intresse, så en vägning i morgon sen ska jag hålla mig i åtta veckor innan det blir ett återbesök. Det är klart att jag vill bli mindre och smalare, men det är bara en siffra, en siffra som tyvärr kan skapa kaos i hjärnan.
Ni kanske räknat ut mitt nyårslöfte?
Detta året ska jag må bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

och det kommer du klara fint.

Det är ju trots allt bara en siffra, inte något som visar vilka vi är.

2012-01-01 @ 17:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0