Om femte och sista PT-passet...

I morse när jag gick upp hade jag rejäl ångest. Ville inte alls få till gymmet för att träffa PTn för ny vägning och mätning. Men, vad annat kan man göra när det är bokat? Sagt och gjort, efter att ha tryckt i mig ett ägg och en kopp kaffe promenerade jag ner mot hamnen och gymmet. Inledde träningen med att springa på löpbandet, riktigt nöjd med vad jag åstadkom där. När klockan väl slog 09:00 var jag genomsvett och lite mer redo för vad som komma skall.

Vi började träningen med att prata om hur jag känner, har känt mig och vad jag stoppat i mig under de senaste veckorna. Han tittade lite beklagande på mig och ansåg att jag nog åt lite för lite när jag har kontroll, vilket jag oftast har. Sen var det dags för mätning. Vågen gav mig faktiskt en överraskning, trots att jag inte gått ner några kilon så hade kroppen ändrat sig i den mån att jag tappat lite mer än 3% fett, och istället lagt på mig dessa i muskler. Helt ok enligt mig! Vad gäller måttbandet så hade det inte hänt speciellt mycket, men jag känner att kläder sitter annorlunda så något har ju hänt. Efter lite diskussion om resultaten kom vi fram till att jag under kommande veckan ska fortsätta hålla mig till LCHF, men öka mitt intag till ca 1800-2000 kcal. Jag ska avstå alkohol, samt fortsätta träna som jag gjort. Sen ska vi träffas nästa tisdag igen för att se hur kroppen reagerar.

Det känns skönt att få en utmaning, även om hela den här perioden har vart det. Jag medger att jag har fallit för frestelser, missat lite träning och druckit på tok förmycket alkohol. Så nu är det upp till bevis, vad kan jag åstadkomma den närmsta veckan?

Sedan körde vi ett hårt pass som var upplagt lite annorlunda än de andra gångerna, samt la till lite nya övningar. Så imorgon är det jag som har träningsvärk misstänker jag...

Kommentarer
Postat av: jenny

hejja hejja=)

2011-11-30 @ 17:14:15
URL: http://peachpenny.blogg.se/
Postat av: Ullrika

Blir ett rätt visset julbord gissar jag ;) men vad gör det? Du är skitduktig Jossan, hejja hejja!

2011-12-02 @ 16:32:13
URL: http://ullrika.se
Postat av: Jossan

Jenny: Tack! =) Jag gör så gott jag kan!



Ullisar: Visset? Inte då! Finns ju massa mat, sen att det blir ramlösa till får gå så är det bara ;) Har ju ändå jobbhelg så det skadar inte att ta det lite lugnt...

2011-12-03 @ 11:37:53
URL: http://minmorot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0