Jag gjorde det!

Många vet det redan - via Facebook - men jag klarade mitt mål med att springa Vårruset på under 30 min! Jag är nöjd!

Det vart ett trevligt arrangemang, som vanligt, trots att det började med snö och regn kaos. Men precis innan uppvärmningen som Friskis & Svettis höll i så sprack det upp och blev strålande solsken. När uppvärmningen var över var det inte många minuter till första startskottet avfyrades och min startgrupp började röra på sig. Som vanligt är det smått kaos när 1000 kvinnor ska iväg på samma gång, men ack så kul att titta och lyssna på. Trots trängsel klarade jag första kilometern på hyffsad tid och tog mig från den värsta klungbildningen. Kilometrarna rullade under mina fötter, trots ett jobbigt håll redan vid 1,5 km. För att veta hur jag låg till hade jag hela tiden koll på klockan - optimalt för att komma in på 30 min är 6 min/km. Och jag tycker att jag avverkade varje kilometer riktigt bra, en del långsammare och andra en hel del snabbare (så vida markeringarna var rätt utsatta...). När jag närmade mig mål så är det en svagt uppåtlutande backe, den tog nästan knäcken på mig och jag lät mig själv gå ett par steg. Men inte många! Snaglade på klockan och insåg att jag bara hade 90 sek innan jag skulle nå 30 minuters sträcket - så jag började pinna på. Väl i mål stannade klockan på 29:47 min!

Efter att ha fått den obligatoriska påsen med banan, dryck och varuprover, vattendrickande och ombyte - hämta jag ut vår goda picknick påse. Denna (som innehöll allt möjligt från morötter till lax) avnöjt vi i slänten och kvällssolen. När kylan sen kom begav vi oss mot bilen och tillbaka hem till Varberg.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hejja Jossan!! Du är asgrym=)

2011-05-06 @ 10:26:53
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Bra jobbat!!!

2011-05-06 @ 12:38:59
Postat av: Frida

hejja dig! duktig du är :)

2011-05-06 @ 20:07:35
URL: http://fraajda87.blogg.se/
Postat av: ullrika

Bravo! Väl disponerat och du hade förberett dig bra! Hejja!

2011-05-09 @ 00:03:51
URL: http://ullrika.se
Postat av: ullrika

Bravo! Väl disponerat och du hade förberett dig bra! Hejja!

2011-05-09 @ 00:07:55
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0