Lunchtips!

För ett par veckor sedan satt jag hemma hos en vän och kollade på Nigella och fastnade för ett enkelt lunchrecept. Prövade det då och var förvånad över mätthet och smaker, så idag gjorde jag det igen.

1/2 paket bacon
1 kokt ägg
1 port babyspenat
dressing (lite senap blandat med vitvinsvinäger och citronpeppar)

Baconet tillagade jag i ugnen, något jag läste mig till på Kvantum. Att jag aldrig gjort det innan! Smidigt och enkelt, utan en massa fett att torka upp. Så nästa gång - slå på ugnen på 225 grader och in med baconet i 7 min. Förslagsvis på bakplåtspapper så slipper man all disk. Dela de kokta äggen och strö ut över spenaten. På med baconet och droppa över dressingen. Njut!

För mer mättnad lägg till lite mer ägg. Jag valde att bara ha ett idag för att hålla tillbaka på kalorierna. Och totalt blev min tallrik 310 kcal. Billig på många vis och enkelt! Tar ju max 10 min.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Du får komma förbi mig på Kvantum, så ska vi greja Årnäs bacon! Goooooe goooe!!! Tjong fjong! C

2011-03-01 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0