Första veckan i september

Det har återigen vart ett bra tag sedan jag skrev.
Men det har hänt så mycket saker den senaste veckan, har verkligen inte haft tid.
Så här kommer ett lååångt inlägg.


Helgen spenderade jag med mamma och systrar i vår kära huvudstad Stockholm. Klockan 05:00 steg vi upp och cirka en timme efter det avgick X2000-tåget från perrongen. Mamma hade packat med frukost, nygräddade frallor och goda pålägg. Efter tidningsläsande, musiklyssnande och skratt anlände vi till målet, lagom till butikerna öppnade. Vi sprang först bort med bagaget till hotellet och sedan vidare ut på stan. Det blev lagom med shopping och mycket fika. Kvällen avslutades på tapasrestaurang med massa mumsig mat till bra priser.


Lördagen gick också i shoppingens tecken, men börjades med ett besök till Stockholms Stadion för hämtning av startnummer och reklamprylar inför söndagens lopp. Vi tog sedan tunnelbanan ut till Gamla Stan där vi gick och strosade. Shoppade oss vidare utmed Drottninggatan bort till hotellet. Även denna kväll avslutades på restaurang, fast nu italienskt med pasta. Bra laddningsmat!


På söndagen ringde klockan redan vid 08:00. Ner till frukostbuffen för att ladda på med energi och sedan packa ihop allt för att kunna checka ut. En stund efter tio begav vi oss till tunnelbanan som tog oss ut till Gärdet och Tjejmilen. Kände mig sådär laddad innan, men när starten väl gick så pinnade benen på. Det var både härliga och hemska 10 kilometer. Men jag klarade det, på 70:54 min. Jag är mycket nöjd att jag sprang nästan hela vägen och att jag fick den tiden. Ångrar inte att vi åkte på detta tokeri!

Igår var en tung och en lyckans dag. Knepigt det där när det är så olika händelser som krockar. Det började med att jag fick huset fullt av vänner. Eller ja två vänner och lillasyster. Vi åt lunch ihop och umgicks. Trevligt. Efter maten begav jag mig med min ögonsten till vetrinären. Och... det gick inte bra. Hennes njurar är kassa. Så det blir stenhård kost, så lever hon förhoppningsvis ett tag till. Annars vet jag inte vad jag tar mig till. Det är min bebis!


Det var med blandade känslor jag sedan fick styra bilen mot Kungsbacka för att hämta nytillskottet i vår lilla familj.  Är tacksam för sällskapet av Emma under dagen, så jag slapp uppleva allt helt ensam. En underbar liten bengalblandning är nu i min ägo.

Välkommen Ester!

Kommentarer
Postat av: ullisar

nämen fy så läskigt med lilla Julia. jag visste inte att det var så illa? men, eftersom hon bor inomhus och du därför kan styra hennes kost stenhårt måste det funka bra väl?



duktig du är som sprang tjejmilen också!



krams!

2010-09-13 @ 11:21:25
URL: http://ullrika.se
Postat av: angelica Fredricsson

åh åh åh så söt =) Hoppas de går bra med kosten och att hon blir bra. Fy det är så hemskt om de skule hända nåt =( Ens kissemiss är ju ändå trots allt sin egna lilla bebis. :)

2010-09-20 @ 19:58:24
URL: http://angif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0