Nyårskrönika'09

Förra året skrev jag en nyårskrönika, dels för att förklara vad som hänt under året men också för att sätta upp mål för kommande år, så varför inte göra det i år också. Varsågod, ha en trevlig läsning!

Hälsa
2009 gick väl inte enligt planerna vad gällde hälsan. Tränade bra i en eller två perioder. Rörde mig mycket under sommaren. Sen under hösten gick det mest utför. Hade en riktigt tuff period med huvudvärk, troligen pga inre stress, vilket inte gjorde det hela enklare.
Målet för det kommande året är att lära mig springa, för det har jag velat ett bra tag nu. Så varför inte ta tag i det? Ska säga upp mitt gymkort som knappt används ändå och ta mig ut i naturen istället. Sen får jag även försöka att hitta en bättre syn på mat och ätande. Börjar med dessa båda saker så löser sig nog vikten av sig självt.

Arbete
Vad gäller arbetet så är jag kvar på NetonNet, längre än vad jag tänkt mig. Men jag trivs. Tror jag? Huvudvärken säger ju något, så jag får väl ta tag i det och nysta fram problemet. Målen för 2009 har jag uppnått då jag fått ett rejält lönelyft, hela 14 kr/timme.
Vad målen för 2010 är vet jag ej. Förhoppningsvis att ta mig uppåt på något vis. Troligen hitta ett nytt jobb. För jag vill tillbaka till att jobba med mode. Jobba med det jag kan och är utbildad till.

Bostad
Äntligen har jag fått eget igen. Eller jag har ju bott här i ett halvår nu. Trivs bra. Lite tomt blir det emellanåt trots att katten håller mig sällskap. Får väl helt enkelt bli bättre på att bjuda hem vänner och familj.

Ekonomi
Att vara bättre på att spara är något jag ångrar att jag inte gjorde i början på 2009 då jag fortfarande bodde hemma. Hade jag gjort det hade jag kanske inte dragit på mig de små skulderna som ligger och gnager. Plus att jag hade kunnat köpa tv och annat som jag fortfarande saknar.
Under 2010 ska jag försöka få en stabil ekonomi, är på god väg. Har dock en resa att spara till, men utan pengar så blir det en trist resa så det ska inte vara så svårt. Ska även betala av mina skulder så fort som möjligt så att jag slipper gå med dåligt samvete. Sen också få ihop en rejält sparkapital så att jag har pengar om det händer något.

Upplevelser
Målet för 2009 var att se två nya platser. Jag kom i alla fall iväg på en, eller var det fler? En underbar weekend i Malmö med bästa vännerna Ida och Linda. Det måste göras om!
Under året som kommer så är en resa till Turkiet bokad med Linda i maj. Vad som ska hända mer har jag ingen aning om. Men då jag kommer ha en riktig semester i år så kanske en roadtrip kan ordnas? Får fundera vidare.

Materiella önskningar
Det jag länge velat ha under flera år köpte jag nu detta år. Både nya glasögon och en kamera införskaffades. Året som kommer önskas det lite dyrare saker.
  • Tv
  • Matta till vardagsummet
  • Ny mobiltelefon


Detta är mina mål och önskningar, jag hoppas jag kan få ditt stöd och uppmuntran för att se till att det verkligen kommer igenom och inte bara blir drömmar som försvinner i horisonten.

Till sist önskar jag alla läsare ett
Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Amanda

mycket att läsa ,men bra mål!

Gott nytt år! Kram<3 (:

2009-12-31 @ 16:28:16
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/
Postat av: ullisar

med inslag av lite sorgsenhet känns det ändå som ett överlag bra år? å om det slutar bra så börjar ju nya året likadant? bravo!



massa krams!

2010-01-05 @ 01:56:49
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0