Oväntat besök

Idag har vart min lediga dag. Jag hade inga planer, mer än städa och träna. Men oj så mycket mer som hänt. Väcktes först 06.30 av ett sms. Ett mycket oväntat sms. En förfrågan om en eventuell date senare på dagen. Ja tack, det säger man inte nej till. Senare väcktes jag runt 09.00 igen av sms från Sandra som är på sin sista redovisning av ex-jobbet på Ringhals och vill ses efter. Ja tack till det med!

Så det var upp ur sängen, ut på slingan för en PW. Passade på att ringa mamma under tiden för att höra hennes åsikt om jobbet jag tänkt söka. Hörde att syster Linnea var ensam hemma så jag smsade henne och bad henne komma till mig. In i duschen, städa, dricka kaffe. Sen kom Linnea. Lagade lunch, plockade i ordning, gick ner med saker i förrådet och slängde skräp. Slappade i soffan.

Sen var det dags att möta Sandra vid bussen här utanför. Tog med henne hem och visade lägenheten. Gick ner till stan och Blå Dörren för en fika. Vårt stammis hak när hon kommer på besök. Nu började nervositeten sprida sig, för bara en halvtimme kvar till daten.

Tog farväl till Sandra och vandrade ner mot Kallbadhuset. Där på en sten satt min träff. Oj. Vet inte vad jag ska skriva mer. Vi tog en promenad. Tjatade skit och gick lite till. Det var trevligt. Får se om han hör av sig. Men det hoppas jag.

Nu sitter jag här. Funderar på om jag ska ner till Pressbyrån och hämta ut mitt H&M-paket. Glömde kort och leg hemma innan. Smart jag är!

Får väl ta och göra det.


Så här såg jag ut idag.
Ullrika: mitt röda hår har du ju sett innan, samma färg nu. Hihi.

Det är ju dock rödare i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: ullisar

jo, du var ju rödad när vi träffade clownerna men eftersom du skrev om det senare trodde jag kanske det var nytt! sniggt är det iaf!

2009-08-20 @ 23:04:49
URL: http://ullrika.se
Postat av: ullisar

wuff, glömde skriva: så himla skojigt med dejt! blir lite nyfiken såklart ;p

2009-08-20 @ 23:05:28
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0