Dumma dumma huvud!

Dagen blev inte som planerad. Det gick fint morgonen här hemma och bussen till Ullared. När jag kom in på Gekås kände jag av solfläckar i ögonen. Ni vet sånna man får om man kollar på något förstarkt ljus. Tänkte det var normalt då jag kommit utifrån rakt in i en mörk butik. Men det lättade inte. Tvärtom, blev värre. Kändes som att jag gick i dimma. Var sen i mina reaktioner. I kassan var det så illa att jag inte såg högre än kassörskans huvud. Det är en migrän på gång.
Kom ut i luften, det lättade lite. Gick till jobbet. Sa till ansvarig hur jag mådde, men försökte jobba en stund. Tror jag klarade 45 min. av dessa 15 i kassan. Sen kom illamående och snurrighet. Så jag bestämde mig för att stämpla ut och åka hem.
Somnade direkt på bussen. Somnade när jag kom hem och sov i 2 timmar. Behövligt. Nu mår jag bättre. Men jag känner av yrsel och snurrigheten, så jag ringde och sa att jag blir hemma i morgon med.
Jag får väl, med lite motvillighet, hålla med mamma om att det handlar om inre stress. Jag tänker för mycket. Oroar mig. Det har vart väldigt mycket den senaste veckan. Får försöka göra det mindre. Men det är inte lätt!
Som sagt i morgon blir jag hemma från jobbet. Ska ta mig en låång sovmorgon och bara ta det lugnt. Så jag kommer i fas igen. Hoppas inte det är en feber på gång också. För det känns så. Återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0