Trevligheter

Idag kändes dagen rätt tråkig. "En signatur här tack", "tack så mycket", "kvitto och garantisedel, tack så mycket". Det flöt på i ett bra tempo. Efter ett tag kommer en nästa kund fram och jag känner väl igen ansiktet, men funderade inte mer på det. Förrän jag kollade en gång till. Och det var Anna! En tjej som var med på scoutresan i Thailand, för sisådär 6 år sedan. Gud vad tiden gått fort! Hon var sig lik och det var trevligt att se henne igen. Hade pakerat minnena från den tiden lååångt långt bak i huvudet, men nu börjar de ploppa fram igen. Saknar verkligen den månaden som vi hade på andra sidan jorden. Det var verkligen något speciellt, som inte många var med om och som heller inte går att återuppleva en gång till. Tack snälla föräldrar att ni både lät och pushade mig till att åka på den resan.

En annan trevlig sak som hände var att jag när jag påväg till bilen hem fick ett gulligt litet sms. Och det från Shishi, som jag jobbade med på H&M. Hon undrade hur det var och berättade att hon för ca en månad sen fått sin lilla bebis. Oscar heter han, gulligt.

Får se om jag kan boka in en helg så jag kan åka och hälsa på mitt Borås-liv. Saknar det verkligen. Eller ja vännerna!

Nu ska jag nanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0