Nytt träningsupplägg!

Det har vart lite hattigt det sista med träningen. Både motivation och fokusering har vart halvkass och jag har inte vart på det klara med vad jag vill och vart jag ska. Så därför har jag nu de senaste dagarna gått och filat på ett nytt träningsupplägg som förhoppningsvis ska göra min kropp med tonad. Det primära målet är att få igång konditionen, motivationen och börja bygga muskler igen. Sekundärt kommer viktminskningen, men mår man bra och sköter sin kropp så kommer den så smått av sig självt.

Planen är enkel:

Dag 1 - styrka
Dag 2 - kondition
Dag 3 - alternativ träning
Dag 4 - VILA

Här rankat utan inbördes ordning, men ni fattar nog poängen - träna 3 dagar, vila 1.

Med kondition så är det meningen att det ska vara fokus löpning, men då det ännu inte är läge att springa ute så tänker jag variera det med spinning för att pressa hjärtat och flåset lite extra. Däremot med styrkan kommer det bli ett benhårt 3-split schema så varje grupp tränas därmed hårt och var 12 dag. Detta för att orka lägga på lite mer vikter, öka antalet repetitioner och set och därmed öka muskelmassan. Tidigare körde jag helkropp lite sporadiskt en till två gånger per vecka, men det ger ingen direkt framgång. Så nu blir det andra bullar!

Pass 1 - bröst/armar
Pass 2 - ben/mage
Pass 3 - rygg/axlar

Jag har nu en plan, vi får se hur det går. Men jag tänker ge det ett seriöst försök och jag har bestämt mig för att februari ska bli en månad då det fokuseras på träning och kost! Så håll i hatten, nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0