Tacka dig själv...

... och älska dig själv!

Så avslutas yogapassen på måndagar. Två viktiga ord. En så otroligt viktig innebörd, som inte alltid är lätt att ta till sig. Men det är något jag försöker lära mig. Varje gång jag är klar med ett träningspass, oavsett om det gått bra eller ej, så är jag tacksam att jag faktiskt genomfört det. För nästa gång kommer det ju att kunna gå bättre. Man kan inte kunna allt första gången, eller vara jätteduktig. Eller lika stark som andra. Just det... det där med att jämföra sig med andra. Det är inget man ska göra, det är bara en ondspiral. En spiral som kan gå så långt att man kan bli sjuk. Efter att ha läst en artikel om detta ämnet så har jag blivit bättre på att inte jämföra mig själv med andra. Istället ser jag resultatet av min egen kamp och min energi. Denna goda spiral kan jag tacka träningen för, den ger mig självförtroende! Och bättre blir det när man får positiv respons från omgivningen. Ni ger mig energi och kraft att fortsätta kämpa!

Idag har jag kört dubbelpass. Jag älskar måndagar när jag kan göra det. Först ett 55 min spinningpass sedan en snabb dusch och in i träningssalen igen för 55 min yoga. Perfekt kombination!

Så glöm nu inte; tacksamhet och kärlek! Både till dig själv och dina medmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0