Att sova för länge är inte bra

Jag har kommit in i en ovana. Att sova till klockan 12. Inte bra. Är ju helt slut hela dagen sen. Igår vaknade jag ju inte till liv förrän runt 19 tiden. Så det får bli ändringar framöver. Annars kommer jag aldrig orka ta mig till jobbet nästa veckan. Hemska tanke. Att jobba alltså.

Gårdagen vart mycket trevlig. Jag och Ida började med några drinkar här hemma hos mig. Sedan gick vi neråt stan framåt 23. Fastnade lite på vägen och hälsade på folk. Tog oss förbi bilparaden och ner mot Bodegan. Där tog vi först en öl och sen kollade på alla galna människor. Grym musik vart det! Vi stannade inte så länge, utan gick uppåt stan igen. Fastnade vid att kolla på bilarna ett tag, till hungern kom på oss. Gick till Campino och åt, satt och tjötade med Markbor. Tills vi började gå hemåt. En trevligt kväll!

Idag är jag bara seg. Gick upp för en timme sedan, man har inte gjort många knop. Tänkte att jag ska ta 13.30 bussen ut till Södra Näs. Hälsa på Pappa och hämta Mammas bil. Vad ska man annars hitta på idag? Orkar inte sitta hemma och slöa, för då kommer ja definitvt vara död ikväll.

Kanske minigolf? Ett bad, för vädret hindrar ju inte från att bada? Om molnen kan tänka sig försvinna, kanske en picknick? Nåt måste jag göra. Får se helt enkelt vad som händer och vem/vilka som är på humör för att hitta på nåt.

Nu dags att ta på mig och gå mot bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0