Mysigt

Igår var ju jag och Ida i Göteborg och julshoppade. Vi började dagen med att ses vid stationen för att ta halv tio tåget. Vi pratade i ett om ditten och datten, och kom slutligen fram. Väl framme började vi med Femman huset, tog oss drygt en timme att gå igenom sedan var vi hunriga(!). Det blev lunch på tacobuffe-stället i Nordstan, mumsigt gott! Sen var det Norstaden som gällde. Blev lite shoppande, båda julklappar och till mig själv. Men ångrar att jag inte köpte klänningen på H&M Trend. Kollade ju på den sist vi var där och provade den igår igen, men köpte den ändå inte. Finns den nästa gång jag är i Götet så ska jag allt köpa den. Vi gick vidare in i Arkaden och tittade på sylvassa klackar på Topshop, tänk om man kunde ha självförtroende och figuren för att kunna gå i sådana en dag. Vi traskade vidare mot Kungsgatan där vi kollade i lite udda butiker än jag är van vid, vilket var mysigt. När vi väl tagit oss igenom alla inredningsbutikerna bakom Kungsgatan var vi nådigt trötta. Klockan var runt halv fyra så vi betsämde oss för att gå mot vårt andra mål; Liseberg. Vi gick, och gick, och gick, och kom fram välbehållna efter en bra stund.
Liseberg var super mysigt. Massor av ljus, julbodar, glöggdoft och kanderade madlar. Söta grisar och getter. Efter vi gått ett varv var vi slut, så vi tog en paus och åt varsin våffla. Jag åt en med hjortronsylt och grädde, mums! Sen kollade vi lite snabbt i butikerna. Sen kom vi fram till att det var dags att dra sig mot stationen, för varken fötter eller huvud hängde med längre. Så det var bara att börja traska igen.
Väl på stationen köpte vi våra biljetter och jag fick äntligen min efterlängtade vaniljlatte på EspressoHouse. När vi väl satt oss på tåget var vi helt döda. Blev inte lika mycket prat som på vägen dit ska jag säga, men inte konstigt medtanke på hur trätta vi var.

Då vi var iväg en hel dag kan man tro att jag shoppat slut på varje öre, men inte! Gjorde bara av med hälften av budgeterat, riktigt duktigt för att vara jag! Men när ska jag nu hinna köp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0