Verklighetens ironi?

Vissa dagar i livet är då märkliga. Jag har spenderat dagen med min vän Lollo. Pratat, druckit kaffe och kommit till en massa insikter. Mycket trevligt! När jag sedan går hem och äter min lunch framför ett SATC-avsnitt blir jag nästan lite rädd. Det bakomliggande ämnet handlar om precis det vi pratade om. Detta händer mig ofta, ironiskt? Eller ett tecken?

"När man är ung handlar livet om att ha kul. Sen blir man äldre och lär sig vara försiktig. Man kan bryta ett ben, eller krossa ett hjärta. Man ser efter innan man hoppar, för ibland finns det ingen som fångar en. I livet finns inga skyddsnät. När slutade det vara kul och började bli läskigt? Det är dags att lämna rädslan bakom och ha lite kul!"

Jag som person är inte den som tar för mig, utan står hellre lite bakom. Men det måste bli ändring på det! För innerst inne vill jag så mycket mer. Bli modigare, våga synas och höras. Jag vill vara öppnare, roligare och ihågkommen. Våga ta risker, chanser och utmana mitt fega jag.
Och för att citera Carrie ännu en gång;

I would love to find a man who is strong enough to catch me.

Men oavsett vad som händer i livet så har jag mitt alldeles egna skyddsnät
- mina älskade vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet

2011-06-08 @ 07:54:33
Postat av: ullrika

Jag tror att för många är det inte förrän det är "för sent" som livets möjligheter för de unga visar sig... men not to worry vännen, du har många år som "ung" kvar!

2011-06-09 @ 00:24:29
URL: http://ullrika.se
Postat av: Jossan

Ullrika: Haha ja det vet jag väl ;) Vart väl inte det som det riktigt handlade om, eller jo citatet. Det jag behöver lära mig är att ta vara på tiden jag har nu så jag inte ångrar det sen. Och ämnet bakom inlägget handlar om att jag ska våga ta tag i en sak, får se om jag gör det bara :9

Tack för dina, som vanligt, kloka ord!

2011-06-09 @ 10:23:08
URL: http://minmorot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0