Vardagsrutiner?

Alla som känner mig vet att jag smått avskyr allt som heter städ och disk. Jag är kass på det! Att få det gjort är rena projekten och det tar tid. Egentligen borde det inte vara så svårt, eller jobbigt. Men det blir det. Jag skjuter upp det till sista stund, gör allt för att slippa. Nu sitter jag här istället, klockan är snart halv två och jag har vart i gång sen halv tio. Vad har jag hunnit med? Två omgångar tvätt och dammsuga. Bäddat nytt i sängen med. Men har fortfarande mycket städ kvar. Och disk. Allt borde ju gå på mindre än en timme... men det tar emot, även om jag vet om den underbara känslan i kroppen när man är klar.

Jag behöver lära mig bättre vardagsrutiner som gör allt lite lättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0