En dröm jag inte kan släppa...

För ett par nätter sedan hade jag en dröm, en dröm som jag inte kan släppa. Behöver veta innerbärden med den, för jag blev skrämd och så fort jag tänker på den blir jag stressad och förvirrad. Och vet inte hur jag ska tolka det.

Jag sitter i bilen påväg till tåget, men kommer försent. Bokar om till nästa, missar även detta. Och så här fortsätter det. Slutligen missar jag även det sista för kvällen och jag ger upp. Hela tiden kommer jag ett par minuter försent. Oavsett om jag beger mig i tid så att jag ska hinna.

Sökte på ordet tåg och fick denna drömförtydling;
Tåg hör till de viktigare drömsymbolerna. Tåget för oss genom livet, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej, tycker vi. Men det är fel. Varje människa har en fri vilja och är inte bara ett slags kolli som fraktas fram. Drömmen är både en varning och en maning till oss att rannsaka oss själva. Det gäller att inte komma "för sent", att inte "missa tåget". Det kan också i drömmen vara svårt att komma fram till biljettluckan - vår inre "biljettlucka" är de komplex vi måste frigöra oss från, så att de inte hindrar oss från att komma i väg, att nå vårt mål.

Nu efter lite fundering och diskussion så har jag insett vad det innebär, och att det finns två sätt att se den på. Det självklara valet vore att se det negativa och bli rädd. Stressa upp sig och vara orolig för att det skulle vara något negativt och att jag mår dåligt. Men nej jag tror tvärtom;

Precis som drömtydningen säger - man måste inte hinna med tåget hela tiden. Jag stressar mig själv med att tänka illa om mig själv och tänker att åren bara rinner mellan mina fingrar. Att jag halkar efter och är dålig. Inte kommer dit jag vill och känner mig ensam i mitt liv. Men så fel! Äntligen mår jag bra, trivs med mitt liv och min livssituation. Jag ser äntligen det stora värdet i den fina stad jag bor i - jag har visserligen alltid gjort det, men nu mer än någonsin - att gå en promenad utmed havet och bara vara, eller njuta en stund på en bänk och bara titta på alla människor. Jag bor i en fin lägenhet, har ett jobb som ger mig en lön och bästaste arbetskollegor, tränar och försöker göra det bästa av mitt liv. Känner att mitt självförtroende som jag hade för ett par år sedan snart är påväg tillbaka och jag kan skina som den person jag verkligen är, men inte alltid visar. Jag tänker nu låta mig själv må bra! Trivas med livet och njuta av det. Allt annat får lösa sig självt med tiden, jag orkar inte lägga mer tid att grubbla. Nu ska här njutas!

Och det bästa av allt, jag har en familj och världens bästa vänner som alltid stöttar mig!

Jag trivs med livet!

Kommentarer
Postat av: Amanda

<3

2011-05-01 @ 12:51:49
Postat av: ullrika

Jag drömmer jätteofta att jag ska försöka hinna packa och passa ett flyg nånstans. Jag hinner heller aldrig, oavsett hur god tid jag har på mig. Den här drömmen har jag haft i femton år säkert, och när vi skulle åka på semester i vintras blev det ett elddop... vi hann såklart, men den där läskiga återkommande drömmen spökade i skallen i flera veckor innan.

2011-05-01 @ 12:53:59
URL: http://ullrika.se
Postat av: Maddah

Vad glad jag blir av att du mår så bra och att du tolkar din dröm positivt. Tycker att du är grym Jossan . Tycker det är oerhört kul när mina vänners bloggar uppdateras så jag vet vad som händer hemma och hur ni mår:) kram

2011-05-01 @ 15:23:08
Postat av: Jossan

Ullisar: Det är hemskt att drömma det, jag har bara gjort det en natt, men att göra det flera nätter måste vara otrevligt. Och att tolka vad det betyder är inte lätt det heller.. Eller man kanske bara ska sluta tolka? :) Jag vet - jag grubblar för mycket.



Maddah: Tack söta du! Det är trevligt att få läsa om dina äventyr i stora staden också! Ha det bäst tills vi ses nästa gång! Kram

2011-05-01 @ 21:12:27
URL: http://minmorot.blogg.se/
Postat av: ullrika

Det är riktigt jobbigt faktiskt. Och det värsta är ju att såna där drömmar förföljer hela natten känns det som, och ibland halva efterföljande dan med...



Krams!

2011-05-04 @ 10:54:24
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0