Peeengar...



Har precis suttit och kollat på kvällens avsnitt av Lyxfällan. Tyvärr är det ju inte dessa två filurer som är med längre, men de nya är helt ok. Men, det var inte dem jag skulle skriva om. Utan om skulder och prioriteringar. Denna månaden som nu vart har jag prioiterat att leva så fattigt som möjligt istället för att köpa min jacka som jag länge velat ha på lånade pengar. Och jag klarade det! Dessa dagar som är kvar känns väl dock lite tuffa då jag inte riktigt har någon koll på vad som händer och vad jag måste ha pengar till. Men det har gått förvånandsvärt bra. Testa själv att leva på 1800 kronor inklusive mat. Jag känner inte att jag offrat något utan istället vunnit.

Men nog om det också. Jag känner mig skyldig. Jag har ett par smålån, bland annat till mamma och på mitt kreditkort för Julias vetrinärkostnader. Det handlar inte om mycket pengar, men jag vill bli av med det. Och det fort! Så det är mitt fokus nu, på det ekonomiska planet. Ska även försöka spara lite så att jag kan göra saker framöver som jag gärna vill. Har jag, som sagt, klarat denna månaden så tror jag att jag klarar ett par halvfattiga till. Det handlar ju bara om prioriteringar! Exempel en sak som jag redan förhandlat med mina syskon om är att vi lottar och köper till en var (vi är fyra). Det blir istället en klapp runt 250 istället för 3 gånger 200 som det vanligen brukar vara. Smart va?! Inte bara för mig utan även för dem som lever på månadspeng.

En annan sak jag funderar kring är att gå ur facket, inte a-kassan. På så vis får jag loss 300 som jag istället kan använda på att betala av min CSN-skuld något fortare. Vet ni att man sparar ca 20 000 på att dubbla sin standardavgift per månad och betala på halva tiden. Definitivt värt att fundera kring!

Allt går om man bara vill! Och jag vill vara fri!

Nu måste jag sova, borde gjort det för flera timmar sedan då jag ska upp 6:15 i morgon...
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja fast de kostar mig bara 6500 för alinclusive så tycker de va ett mkt bra pris. Det var ett erbjudande då de hotellet inte är färdig byggt ännu. Å bra tips, hur har du fått koll på de? kanske värt för mej att tänka på sen när jag ska betala tillbaka.

2010-11-19 @ 13:43:31
URL: http://peachpenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0