Frukosttips!


De senaste veckorna har jag börjat med att dricka en smoothie till frukost, det mättar och är smidigt.

Basen i mina smoothies är som bilden visar, Proviva. Innan var jag inget fan av den dryck, men de nya smakerna är verkligen underbara. Sen mixar jag i en banan, 50 gram frusna hallon eller mango samt 10 gram (2 msk) psylliumfrön. Ibland blir det även en skopa (5 g) Acaipulver, lite gojibär, färska myntablad och/eller 1 msk lätt Kesella för att få upp proteinhalten. Psylliumfrö är ett frö som binder vätska, men som ger 0 kcal, dvs det mättar.

Alternativen är ju oändliga!

Kommentarer
Postat av: jenny

å tack=) vart finns de fröna i affären?

2010-06-10 @ 20:16:30
URL: http://peachpenny.blogg.se/
Postat av: Angi

Åh du . Vart köper man aciapulver? Hälsokosten lr ?=) kram

2010-07-01 @ 20:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0