Torsdags-kvack

Det är redan torsdag, veckan gick fort. Helg i morgon igen ju! Fast denna veckans fredag är ingen vanlig fredag. Nej, det ska först jobbas sedan styra nosen till Götet där jag, Julia och Madelene ska på konsert. Winnerbäck! Mysigt!

Denna veckans tv-tema i mitt hem har varit Den Arga Snickaren. Har funnit mig till Kanal 5:s Play-sida och plöjt ett halvdussin avsnitt. Det som gör att jag fastnar för programmet är inte inredningen, det bidrar bara, utan det är hans psykologi. Hjälpa familjer. Lära dem planering. Vitsen med att hjälpas åt.

Planering, planering, planering. Det krävs mycket planering. Oavsett vad det är i livet som man planerar för. Och när man planerat, halvera det. Anledning till att man (läs: jag) så ofta ger upp är för att man sätter för höga planer och krav på sig själv. Halvera det, och det är mer realistiskt.

Nu är det dags för nästa mentala träning, dagens avsnitt av Lyxfällan!



Tji fick jag! Är/var ju inget Lyxfällan idag...

Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: hemma hos mamma, gick ut ur garage dörren...

2009-11-01 @ 16:15:20
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: hemma hos mamma, gick ut ur garage dörren...

2009-11-01 @ 16:15:24
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0