Tjejmiddag'09

Igår var det dags för min årliga tjejmiddag som jag alltid har när jag fyller år.
Och många blev vi!

Jag – Ida – Linda – Julia – Madelene – Ullrika – Louise – Lina – Kajsa – Kirsten



Runt 18.30 dök alla upp, och då bjöds det på fördrink. Både med och utan alkohol, av olika anledningar. När alla väl kommit så serverades det en ljuvlig och mycket enkel förrätt. Mums! Efter lite bök så var även huvudrätten framme och nere i våra magar. Medan de andra satt och pratade så var jag duktig och diskade upp fat och bestick. Bra beslut av mig, annars hade det aldrig blivit gjort. När den varma maten funnit sin plats i magen var det nu dags för den efterlängtade efterrätten. Mums för den med! Fick till och med en över då jag räknade fel, så den får jag äta idag. Gillas! Efter maten var alla nöjda och belåtna, hoppas jag. Tror menyn hade uppfyllt dess förväntningar.


Innan vi förflyttade oss från kök till soffan så var det paketöppning. Underbara vänner jag har. Av Louise fick jag en diskmedelspump från Cult Design. Dock intefärgen jag egentligen vill ha, då den var från vårsäsongen. Får pröva och se om det kanske blir prima i alla fall, annars är det bara att byta till en annan. Av Ida fick jag en bok jag hade önskat mig, Vintage. Så nu få jag läsa på! Och av mina kära kollegor fick jag en present som jag verkligen inte hade räknat med, 500kr på Cervera och en megafin disktrasa. Tack bästaste arbetskamrater! Nu ska jag köpa mig några fina saker jag önskade tidigare.


Kvällen fortsatte högljudande pratandes i soffan och där runt. Mycket trevligt. Runt 23 började folk droppa av och vid 24 fick vi få som skulle ut skjuts av Kajsa ner till stan.

Där var det mycket folk. Tokiga. Blev mer dricka, som jag idag inser att jag inte alls skulle druckit. Men men. Kul hade vi. Ida gick tidigt då hon blev hämtad. Så det var jag och Louise kvar. Men vi underhöll oss tills vi gick för lite mat. Efter det var det bara att traska hem. Långt kändes det. Men som tur var så var det många andra som också var på väg uppåt så jag kände mig inte ensam i de smått läskiga partierna på gatan. Väl hemma slog alkoholen till ordentligt och jag tror jag däckade i sängen. Det var ett snabbt god natt i alla fall!


Rosorna som alla trodde jag fått av någon. Nej, jag har köpt dem själv!

Tack kära vänner för en underbar kväll!

Det måste göras om snart, kanske en glöggafton i december?

För er som undar varför det inte finns bilder på oss som var med underkvällen så är svaret som sådant:
Det blev bara suddiga bilder. Sen om det är fel på kameran eller personen bakom det är en annan femma.

Kommentarer
Postat av: ullisar

det var en verkligt trevlig festmiddag Jossan! tack för att jag fick komma - jag som inte är så van vid att bli bortbjuden numera ;)



görnajsa kompisar hade du också, dom träffar jag gärna igen!



krams!



ps. bakis har jag ju inte varit, men tröööött... måste ha varit all vitlök ;)

2009-10-11 @ 23:27:41
URL: http://ullrika.se
Postat av: Linda

Tack själv för en underbar middag! Glöggafton låter som en toppen idé! Ullisar: jag var inte heller bakis.. ;-)

2009-10-12 @ 17:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0