"Rusning efter nya bantningspiller"

Läste Metro på bussen till jobbet idag, och i fanns en artikel med rubriken ovan. Det som togs upp var att det kommer missbrukas, inte minst av dem som har ätsörningar och av unga tjejer som pressas av dagens media. Men hur många läser bipacksedeln? Den som säger att man ska ha ett BMI över 28 för att ens få äta dem? Det har ju inte ens jag! Förstår inte varför de ska säljas receptfritt överhuvudtaget, för jag tror vi människor tappat lite av respekten för mediciner. Vi knaprar värktabletter, halstabletter och pencilin i mängder, speciellt i Sverige. Till slut hjälper de ju inte.

Nej, respekt för mediciner!


Kommentarer
Postat av: angi

Jag blir snurrig i huvudet när jag läser dina rubriker. Färgen gör mig cocko. haha !

2009-06-05 @ 15:52:56
URL: http://aglca.webblogg.se/
Postat av: angi

snyggt. Ja. Läsbart. Nej. Men jag och mina ögon är inte alltid bästa vänner :)

2009-06-05 @ 17:14:01
URL: http://aglca.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0