Ups & Downs

Veckan har varit som en berg-o-dal-bana. Har mått super samtidigt som det vart botten. Av olika anledningar, vissa av er vet. Men men. Har fått mycket gjort sen sist jag skrev i allafall.

I torsdags var det som sagt Schlager på Sociten. Kvällen till ära var det Johan Becker som var gästartist. Trevligt! Vi började hur som helst här hemma hos mig med förfest. Ida var tidig och lagade en utsökt måltid i form av citronpotatis och kotletter. Mums! Sen kom Julia, Madde, Linnea, David samt Mikael. Vi tjötade, drack goda drinkar och körde ett drickaspel. Sedan begav vi oss till stan. Då vi har den vanliga oturen så började det ju regna, men vad gör det? Ner kom vi i hur som helst. Inne på Sociten kom jag fram till att vi hörde till dem yngre, men det är ju bara trevligt! Efter lite god dricka, mycket dans och trevligt umgänge så blev det hemgång. Katastrof slutade det hela i. Tänker inte dra den historien här.


Judas, Bobby & Maddah


Ida, Mikael & David


Johan Becker

I fredags var jag riktigt seg. Låg i sängen i princip hela dagen. Framåt kvällningen bokade jag och Ida biljetter till Harry Potter bion. Så där befann vi oss klockan 20.30. Vilken film! Ser fram emot kommande helt klart. Efter bion mötte vi upp lite folk som vi satt och tjötade med fram till midnatt. Sedan var det sängen som gällde.



Igår vaknade jag inte förrän runt 11 tiden. Så det var bara att ta på sig, ta sig till stan för att gå till Systemet (igen!) för att inhandla kvällens dricka. Sen var det vidare för att tanka bilen samt fixa lunch. Väl hemma igen var det duschen som gällde. Bara att fixa sig för att sedan köra vidare hem till Mamma för att lämna bil och säga hej. Vid 17.45 hämtade Ida mig och vi begav oss till Galtabäck där vi var bjudna på 25-års fest för bland andra Emelie och Nilla. En kväll fylld med nya människor, mat, dricka och annat skoj. Vi stannade till strax innan 01.00 då vi begav oss till stan. Mötte upp Lollo & Stoffe på Cheers & Beers. De drog sedan med mig på nattamat. Sedan dags att traska hemåt. Eller ja till nästa anhallt.

Idag, söndag, låg jag och sov till 11.30. Eller ja tog mig ju hemåt vid 9 och somnade om. Satt i soffan fram till 16-tiden då jag tyckte det var dags för en dusch. Mötte sedan upp Madde, Julia, Axel, Ullrika & Mattias för att kolla på Schtunk. Den årliga clownteatern. Mycket skoj! Sen åt vi kvällsmat i Hamnkiosken. Och nu sitter jag här.

I morgon blir att komma upp i tid. Ska dels ha gäster runt 11, så jag måste till affären innan dess. Och dels så måste man ju vänja sig vid tidiga morgonar igen då jag börjar jobba på tisdag igen.

Nu blir det lite fler OTH-avsnitt!

Kommentarer
Postat av: maddah

Oj slutade kvällen i katastrof, det hade jag ingen aning om. hoppas det blivit bättre nu. Tack för i torsdags och ikväll.

Massa kram

2009-07-26 @ 23:43:00
Postat av: Jossan

Maddah: Katastrof kanske inte är rätt ord. Men skumt och fel kan man iaf säga. Men i övrigt var det nice :)

Tack själv!

Kram

2009-07-26 @ 23:54:49
URL: http://minmorot.blogg.se/
Postat av: ullisar

nu har jag ju sett kalufsen på riktigt också; dundersnyggt!



du. katastrof. fan. hade jag vetat hade jag peppats länge och omtänksamt! lovar.



krams!

2009-07-27 @ 00:27:50
URL: http://ullrika.se
Postat av: angi

Ja men eller hur. Det var verkligen en helknasig galen kväll :) hihi

2009-07-28 @ 22:47:22
URL: http://angif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0