En lång, men rolig, lördag

Dagen började 08.15 då klockan ringde. Fick dra länge i min syster för att hon skulle upp ur sängen. Efter att vi gjort oss i ordning så åt vi en god frukost. Risgrynsgröt, rostbröd och brieost. Sedan var det bara att packa in sig i bilen och köra mot Göteborg.

Första stoppet blev i Sisjön där vi besökta MediaMarkt och Stadiums XXL-butik. Fann inget av intresse så vi körde vidare mot stan. Där gick vi i mängder av butiker. Fram till lunch blev det inget shoppande alls. Men efter lunchen lossnade det lite, med betoning på lite. Linnea fick sin vinterjacka och jag blev inget plagg rikare. Det var mycket folk, och massa ståhej. Så vi tröttnade. Körde vidare mot IKEA. Gjorde ett par returer och köpte lite småkraffs. En snabbis in på Lindex i gallerian brevid och sedan snabbt hem.

Väl hemma var det bara att byta om. Utan att duscha. Hade cirka 30 minuter på mig. Och det gick strålande. Blev sobert svart. Som vanligt. Svart fodral, kavaj, pumps och smycken. Och min nit-clutch.

Anlände till Axel och förfesten runt 17.30. Fick i mig två cider sen var det bara att börja trava mot stan och Sociten där julbordet väntade. Fel val av skor kanske, men det gick bra att gå hela vägen. Väl framme var jag sist till bords, att jag alltid ska lyckas med det. Så platsen som fanns kvar var vid killbordet. Och det ångrar jag inte, hur kul som helst! Vi mumsade julbord, julöl, snappsar och tjötade i ett.

Efter många trevliga timmar började många ge sig av hemmåt. En del skulle jobba dagen efter och andra orkade inte mer. Kvar vid bordet satt jag och fem killar. Men vad gjorde det? Vi hade väldans trevlig enda fram till stängning. Blev både intressanta diskussioner, mer dricka och dans.

Klockan ett stängde de på Sociten så då var det bara att börja trava hemåt. Tänkte att jag skulle ta en taxi då jag hade mina höga skor. Men fann ingen så jag började gå. Sista biten blev jag barfota. Men hem kom jag i vilket fall. Och väl i sängen somnade jag väldigt fort.

Sammanfattningsvis var det en helt lyckad dag. Med ett julbord bättre än förra årets!
Ser framemot nästa...

Kommentarer
Postat av: ullisar

jag var inte på ett endaste julbord förra året så jag håller med dig :D

2009-12-06 @ 23:44:40
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0