En annorlunda jul

I år har det vart en minst sagt annorlunda jul. Och anledningen finns att läsa i tidigare inlägg. Firat har vi dock gjort. Efter att jag jobbat på onsdagen, gick tidigt då mitt huvud inte klarade mer, så åkte jag hem till pappa där vi firade med mat och klappar tillsammans med farmor och farfar. Efter en massa god mat och fina klappar så kom vi i säng rätt tidigt då alla var slitna efter de senaste dagarna och det planerades att gå upp tidigt på julafton.
Men inte blev det så. Tanken var att gå upp kring åtta och sedan fara till Halmstad. Men 09.45 vaknade jag av att det ringde på dörren. Så vi hade alla försovit oss, bra kanske var det för vila behövdes. Efter frukost så åkte pappa och tvillingarna, jag bestämde mig för att vara hemma då jag inte kände mig kry nog. Så istället tog jag en dusch och gick hem till mamma där mormor var. Hjälpte henne med maten och sedan dök de andra upp. Åt igen en massa julmat, kollade Kalle och fick en massa fina klappar. När sedan mamma åkte tillbaka till Halmstad, och mormor också åkt, bänkade resten av oss framför tv:n. Tittade på Polarexpressen och Ogifta par. Och åt en massa godis.
Efter filmerna gick jag hem till pappa där jag skulle sova. Han hade då också kommit hem, från att ha varit hos Linnea hela dagen. Vi bänkade oss framför Rambo och var vakna tills ögonen gick i kors strax efter ett.
Idag har jag sovit länge, och behövligt. Åt lite frukost och installerade Buzz med Amanda på PS3:an. Sen var det att gå till farmor där det var lunch och fika med kusinerna. Mysigt. När jag och Amanda var trötta nog gick vi hem igen. Och i flera timmar har hon och jag spelat Buzz och sjungt Singstar. Det ni! Jag som alltid vägrat, men så kul det var. Slog ju Amanda på nästan alla låtar. Hihi!

Nu är jag tillbaka i lägenheten. Ska bli skönt att få sova i egen säng igen.
I morgon vankas jobb. I fem hela dagar rättare sagt. Om jag minns rätt.
Hoppas bara att förkylningen släpper och att syster blir bättre.
Så ska det nog gå bra att jobba.

Kommentarer
Postat av: Amanda

hahah nu är du lycklig nnär du vann över mig :Dkram

2009-12-25 @ 23:36:34
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0