Jag har ett mål

Efter de senaste dagarnas kaos så har jag fått insikt. Förstått. Jag måste lära mig slappna av och ta bättre hand som mig själv. För jag är trött på att må dåligt.
Målet är att fram till Malmö-trippen, dvs lite mer än fyra veckor, fokusera på just mig själv. Engagera mig i att göra de små sakerna som får mig att må bra. Inte tvinga iväg mig till hårda träningspass eller stressa mig själv. Utan ta det som det kommer. Fokusera på maten, promenader och kvalitetstid med mina vänner eller bara mig själv. Umgås mer med familjen och få små men vitkiga saker gjorda.

Konkreta, men små, mål:
Hälsa - Räkna points (få ner matintaget och tappa några kilon)
Ekonomi - Tradera (går som smör nu, och måste sälja lite mer för att finansiera Malmö)
Välbefinnande - Läsa, sova, vara

Och framför allt, inte sätta någon press på mig själv!

Kommentarer
Postat av: Ida

Detta klarar du! Du ska veta att detta inlägg peppade mig själv en aning en dag som denna då humöret är lika grått som vädret. Malmö-weekenden ska bli vår skämma-bort-oss-weekend, det är vi värda!

2009-08-31 @ 19:47:57
URL: http://vastkustensparla.blogg.se/
Postat av: Linda

Klart att du kommer klara detta! Ska stötta dej så mycket jag kan! Ja Malmö-weekenden ska bli underbar! Ser verkligen ifram emot den!

2009-08-31 @ 20:39:04
Postat av: Jossan

Jag lovar ni får mig att fälla en tår... och huvudvärken att lätta =)

2009-08-31 @ 21:12:29
URL: http://minmorot.blogg.se/
Postat av: Elise

shit vilken fin blogg du har josse^^ Du verkar haj på att fixa med bloggar:) låter bra det där med avslappningen det behöver vi nog alla. många kramar från Elise

2009-09-01 @ 11:50:16
URL: http://johannaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0